Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

The first Israeli beer news portal in Israel. Founded in 2008. All about beer, accessible and professional.

Without category
02/12/2022
492

בירה ומוזיקה

Beer_and_Music
יצירות מוזיקליות הן למעשה תמונות וחוויות מחיי היוצרים שמקבלים ביצירותיהם חיים חדשים . רבים מאיתנו מתייחסים ליצירות אלה באופן אישי, מתוך רגש או חוויה שלא תמיד תואמים את אלה
שהולידו אותן.נדגים זאת, בחורה צעירה שמקשיבה לסונטת הסתיו יכולה לחוות אותה כסיפור על אהבה נכזבת בזמן שבאישה מבוגרת היא תעורר זיכרונות משנות נעוריה. לעומת זאת יתכן והמלחין תיאר ביצירה את אווירת אוקטובר הגשומה…תהליך יצירת בירה חדשה דומה לזה של הולדת יצירה אמנותית. בדרך כלל, לא מדברים על המקורות שהולידו אותה – עליהם יודע רק יוצר הבירה. התהליך תמיד מבוסס על סיפור אישי, אך הבירה המוכנה מעוררת אצל כל אחד, בדומה ליצירות אמנות, אסוציאציות שונות.בעולמנו הכל קשור – צלילי מוזיקה, נופים מרגשים, אוכל טעים, חיוך רגעי של עובר אורח מזדמן. ישנם סימוכין לכך גם במדע, פרופ’ צ’ארלס ספנס, חוקר באוקספורד, שבאנגליה, הוכיח שמוזיקה יכולה להשפיע על חוש הטעם ואף להגביר את הטעמים. הוא מצא שההקשבה למנגינות מסוימות מגבירה את הטעם המתוק באוכל מתוק והאוכל המר הופך בהשפעתה למר יותר.

אישית, הרגשתי משהו דומה כשצפיתי בתמונות של הצייר צ’ורלוניס ובו זמנית הקשבתי למוסיקה שלו. תוך כדי ההקשבה התמונות נראו מעט אחרת ואף הצבעים שלהן בהקו יותר. הידיעה שגם המוזיקה וגם הבירה יוצרות דימויים ומעוררות חושים הולידה בי את הרעיון לנסות להתאים קטעי מוזיקה לבירה, ליצור “זיווגים”.

המשימה התגלתה כלא קלה, בבירה אני מבין, סוגים שונים יוצרים אצלי דימויים שונים. לעומת זאת, מעולם לא למדתי מוזיקה, למרות שאני אוהב אותה מאוד.

החלטתי ליצור מיזם, “בירה ומוזיקה”. במיזם, לערב איש מוזיקה ידוע, מיכאיל קאזיניק ששמו מוכר לאוהבי המוזיקה דוברי הרוסית ברחבי העולם. הכוכבים האירו לי פנים – מיכאיל קאזיניק הגיע לישראל. נפגשנו איתו ועם המוזיקאים שלו בנתניה, באולמו של בית מלון קטן שליד הים. הבאתי סוגי בירה שונים ושתינו אותם תוך חילופי רשמים ואסוציאציות שכל בירה עוררה. את קטעי המוזיקה שהיו אמורים להתאים לכל בירה בחר המאסטרו. לא פעם התווכחנו ועוררנו על דעתו אך בסופו של דבר היינו מגיעים לעמק השווה. הליווי המוזיקלי נבחר מתוך יצירות קלאסיות שכבר הוכיחו את עצמן לאורך הזמן. אגיד מראש, התוצאות היו בלתי צפויות. על כך אכתוב בחלקו השני של מאמרי.

פרק 2

Your comments