Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

The first Israeli beer news portal in Israel. Founded in 2008. All about beer, accessible and professional.

Without category
02/12/2022
320

בירה ומוזיקה (חלק שני)

Пиво и Музыка
הראשון ברשימתנו היה לאגר דני קלאסי ” Carlsberg” . הוא דומה בעיני לאדם משכיל שלא מתגאה בידיעותיו. די לו שיש אותן. הבירה הזו מתקשרת אצלי עם דימוי של קצין ימי תמיר, מגולח למשעי, מאד אלגנטי. בהשוואה לסוגי בירה מודרניים אופנתיים שחייהם קצרים, הלאגר הזה הוא בעל טעם מאופק עם מרירות קלילה, אך מודגשת. הוא מאוזן וישנה בטעמו נימת שמחה.
חוויית השמחה היא גם בבסיסה של היצירה המוזיקלית של באך בשם “קנטטה האיכרים”, או “קנטטה הבירה”. על מה היא? על שמחה ורינה ועל בירה: לכפר מגיע גביר חדש להכיר את המקום ולהטיל מיסים חדשים. האיכרים מביאים לו לטעימה את הבירה שלהם. למי שתהיה בירה טובה יותר, ישלם פחות מיסים. המוזיקה הזו, שמחה וקלילה, משתלבת נהדר עם הבירה שלנו.

לאחר טעימת הלאגר עברנו אל “Marzen lager” שהיא נדירה יחסית במחוזותינו. היא בעלת טעם עשיר ביותר ובו זמנית מתאפיינת בטעמו הרך של המאלט. חוזקה בינוני, ללא תחושת אלכוהול בטעמה המודגש והרגוע בו זמנית. אפשר לחוש זאת מהלגימות הראשונות.
בירת מרצן היא כמו נהר הזורם ללא פיתולים, באופן רגוע ומאופק. וזה גרם לנו להתאים לה את יצירתו של הנדל “מוזיקה על המים”.
Marzen
כמה מילים על ההיסטוריה של היצירה: ב- 17 ביולי, 1717 המלך ג’ורג’ הראשון השתתף בטיול על נהר התמזה. בזמן הטיול הושמעה היצירה “מוזיקה על המים”. ליד ספינת המלך שטה סירה גדולה ועליה 50 מוזיקאים שניגנו בכלים שונים: חצוצרות, ואל טורנס , גבוט, פגוט, חליל, כינור וקונטרבס. המלך כל כך התפעל מהמוזיקה שציווה לבצע את היצירה פעמיים: לפני ואחרי הארוחה.

הבירה הבאה שטעמנו הייתה האמבר אל של “שקמה”. זוהי בירה עדינה בצבע ענבר, בעלת טעם רך וניחוח מתוק של פירות ופרחים אקזוטיים. הטעמים נפתחים בהדרגה, צעד אחר צעד, ובכל פעם נחווים אחרת.
Amber
היא הזכירה לנו את המנגינה הספרדית “פרלוד ללילה” של ראוול המתאפיין בצליל עדין, רגוע ומלודי. המנגינה מעוררת בדמיון תמונה של לילה מסתורי, מלא ערגה וניחוח פרחים. מידי פעם המנגינה מתפרצת בניחוחות הדומים לאלה שבבירה. הבירה והמוזיקה כאילו מתנגנות יחד, מהדהדות ומשלימות זו את זו.

מהטעימה של האמבר אל עברנו לאחד הסוגים האהובים עלי – אל בהיר בשם “Grimbergen Blonde”.
Grimbergen
זוהי בירה בלגית קלאסית בעלת היסטוריה עשירה צבעה ענבר בהיר ולה קצף לבן יפה. בשל כך התאמנו לה מוזיקה של נגני רחוב מימי הביניים.

 

 

פרק 3

Your comments