Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

The first Israeli beer news portal in Israel. Founded in 2008. All about beer, accessible and professional.

Without category
02/12/2022
262

בירה ומוזיקה (חלק שלישי)

Пиво и Музыка
בירת חיטה blank1664 היא אחת הפופולריות בארץ הקודש: בהירה וקלה עם מרירות עדינה וארומה יוצאת מן הכלל של פירות טרופיים ופרי הדר. ריח התפוזים שלה כאילו משמש בסיס לרקמה ומלווה אותנו בכל לגימה. אצלי ריח התפוזים תמיד מתקשר עם “נובי גוד”. במרחב הסובייטי זה היה החג האהוב ביותר, לא קשור לפוליטיקה או דת. תקופת הנובי גוד, הייתה התקופה היחידה בה יש פירות הדר. אולי זו הסיבה שאהבנו אותו יותר מכל החגים ותמיד ציפינו במהלכו לניסים.
Blank 1664
ציפייה כזו לנס ואהבה ראיתי בעיני סופי מארסו בסרט אנה קרנינה. הבירה הבלגית blank1664 מסתדרת נהדר עם ואלס מספר 2 (הואלס הרוסי) של דמיטרי שוסטקוביץ’.

הבירה הבאה שטעמנו היא איל בהיר הודי (IPA) שבצדק נחשב לאחרונה לאחד הסוגים האופנתיים ביותר של בירה. הניחוחות המובהקים, הבלתי רגילים שלו פותחים בפנינו עולם חדש ובלתי שגרתי.
IPA הרגיל, פרט לניחוחות בלתי שגרתיים, מתאפיין במרירות חזקה שלא כולם אוהבים. זאת הסיבה שבחרתי לטעימה ב IPA רך יותר המיוצר במבשלת בוטיק “שיקמה”. מהלגימות הראשונות הניחוח המכשף של פירות טרופיים ופרי הדר משרה אווירה של לילה דרומי חם, מלא בניחוחות של פרחים אקזוטיים.
IPA
מצאנו שמתאים לבירה שלנו החלק השני של הקונצ’רטו ארנהואס של חואקים רודריגו, האדג’יו, מתאר את הגנים בארמון המלך , היכן שרודריגו בילה את ירח הדבש שלו עם אשתו הטריה. הביצוע החושני של נגן גיטרה ידוע פאקו דה לוסייה מדגיש את יופי היצירה.

לאחר ה- IPA הארומטית עברנו לטעום את בירה גינס, בירת הקסם מהאי הירוק. זו בירה שונה משאר הבירות שטעמנו, ואין מי שנשאר שווה נפש לגביה. או שאוהבים אותה עד כלות, או שלא סובלים אותה.
פוגשים זאת רק ביצירות יוצאות דופן ומיוחדות וגינס ,ללא ספק, היא כזאת – יצירת מופת. בדמיוני המשקה הזה, אני רואה ג’נטלמן מכובד, סגור ומתנשא, בעל פאות עבות שעומד על קצה צוקי מוהר. חיצונית הוא שליו אך בנפשו משתוללת סערת יצרים.
Guinness
כך גם גינס. למראית עין בירה שחורה חזקה, אך אם מתבוננים, אפשר לאתר שלהבת אדומה חמה בעומק החושך הנורא. קצף יפהפה המעטר את הגביע, מדגיש את הטוהר ואת הידידותיות של גינס. מהלגימות הראשונות הוא כאילו מחבק אותך ואתה מבין איזו נפש ניצבת מאחורי חומת המבצר שלא ניתן לכיבוש.
הבירה הזו היא כידיד שאפשר לספר לו את כל הסודות והוא יבין אותך ויתמוך.
התווכחנו רבות בקשר למוזיקה המתאימה לבירה הזאת. כולם חוו אותה באופן שונה. הצעתי להתאים לה את השיר של כריס ריי על אהבה. בחווייה שלי הוא מהדהד עם בירת גינס באופן נפלא.

נניח לידידנו להתייסר בגלל אהבה נכזבת ונעבור לבירה האחרונה – Porter. לא טעיתי כשכתבתי את המילה בהדגשה. לפורטר אי אפשר להתייחס אחרת כי זו בירה עשירה ביותר בטעמה. לפורטר הליכה של אדם מכובד המכיר בערכו. כולם סביבו מרגישים זאת, מורידים בפניו את כובעים וקדים לו קידה עמוקה, כמו למלך.אכן, פורטר הוא פרסונה מלכותית בעולם הבירה.
פורטר הינה בירה סמיכה, כהה עם גוונים של פירות יבשים ושוקולד בטעמה. היא עוטפת אותך בארומה עדינה של קפה, פרלינים וקרמל. טעמה של הבירה מלא וחלק, זורם טבעי, ללא מעברים ופינות חדות. עושרה של פורטר מורגשת בכל לגימה – הרי הבירה הזו היא המלך.
הפעם לא הייתה לנו בעיה בהתאמה של המוזיקה. לאחר הלגימה הראשונה כולנו הרענו : “הללויה”! זאת הבירה שכולנו ציפינו לה.

כך הסתיימה הפגישה של המוזיקאים המקצועיים ומבשל הבירה.
תרגום מרוסית – מריאנה נאומובסקי
Your comments